>>Onze aanpak

Onze aanpak

Stap 1: Inventarisatie
Tijdens ons eerste bezoek inventariseren wij uw wensen en mogelijkheden. Dat doen we bij u thuis of op uw zorginstelling. Indien gewenst, kunnen wij dit ook in onze werkplaats doen. Ons bedrijfspand is volledig rolstoeltoegankelijk en beschikt over een afgesloten paskamer en een goed uitgeruste wachtruimte.

Stap 2: Functieonderzoek
Onze orthesetechnicus voert een functieonderzoek uit. Wat kunt u zelf en waar ondervindt u beperkingen? Alle gegevens worden stapje voor stapje zorgvuldig in kaart gebracht. De orthesetechnicus zal, eventueel in overleg met uw behandelend therapeut, de voor u meest ideale houding proberen te benaderen.

Stap 3: Pasorthese
Ter plaatse maakt onze orthesetechnicus de orthesemal, waarna de orthese in onze speciale werkbus of op onze werkplaats wordt vervaardigd.

Stap 4: Pasfase
U krijgt uw orthese tien werkdagen op proef. De orthese is dan nog niet afgewerkt en kan daarom, indien nodig, nog worden aangepast.

Stap 5: Tussentijdse evaluatie
Na de pasfase evalueren wij samen met u of alles naar wens is. Indien mogelijk passen wij uw orthese direct bij u op locatie aan.

Stap 6: Afwerking
Wanneer de orthese helemaal naar wens is, nemen wij deze mee naar onze werkplaats om helemaal af te werken. Binnen enkele dagen leveren we de compleet afgewerkte orthese weer bij u af.

Stap 7: Garantie en service
Bij de RZ Groep vinden wij het belangrijk dat onze producten van goede kwaliteit zijn. Als klant mag u dat ook van onze producten verwachten. Daarom garanderen wij een kosteloze aanpassing of vervanging van uw orthese, mocht u binnen drie maanden na afwerking toch niet tevreden over de pasvorm van uw zit- of ligorthese.

Tevens garanderen wij kosteloze reparatie of vervanging van onze producten, mochten er gebreken ontstaan als gevolg van fouten in onze fabricage of afwerking. De termijn van deze garantie wordt door uw zorgverzekeraar bepaald, maar betreft over het algemeen 12 maanden of langer. De exacte garantietermijn van uw orthese vindt u in de meeste recente versie van het 'Protocol hulpmiddelen' van uw zorgverzekeraar. Deze garantie geldt uiteraard niet voor defecten als gevolg van abnormaal gebruik, onachtzaamheid, overbelasting of ongeval.